با شروع فصل‌های گرم سال باید به فکر راه اندازی وسایل سرمایشی باشید. بعد از یک روز کاری و تحمل هوای گرم طاقت‌فرسا، تنها چیزی که آرامش‌بخش خواهد بود، هوای خنک خانه است. پس باید قبل از آمدن فصل گرم سال به فکر سرویس و راه اندازی کولر باشید.

با توجه به هزینه‌های بالای کولرهای گازی و همچنین خشک بودن آب‌وهوا در بیشتر مناطق کشور، تعداد مصرف‌کنندگان کولرهای آبی خیلی بیشتر است. پس در این بحث تمام اقدامات اولیه برای نصب و راه اندازی کولر آبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای نصب کولر باید از کارشناس متخصص و تایید شده از سوی شرکت تولید کننده کمک بگیرید، زیرا نصب اولیه باید طبق استانداردهای لازم انجام شود. اما برای راه اندازی و سرویس کولر آبی، خودتان هم می‌توانید اقدام کنید. در اینجا تمام نکات لازم را که از شما یک سرویس‌کار کولر آبی بسازد شرح می‌دهیم. البته ناگفته نماند که شما فقط قادر به سرویس کولر هستید و تمام تعمیرات فنی باید توسط کارشناس انجام شود.

سرویس و راه اندازی کولر آبی

چرا کولر را سرویس کنیم؟

هر کدام از لوازمی که در خانه داریم با کار کردن متوالی و گذشت زمان فرسوده می‌شود و عملکرد آن کند خواهد شد. پس برای افزایش عمر مفید تمامی دستگاه‌های برقی، باید آن‌ها را به صورت دوره‌ای سرویس کنید.

کولر آبی از جمله لوازمی است که باید به سرویس کردن آن و تعمیر کولر آبی اهمیت داده شود. این امر هم باعث عملکرد بهتر و خنک‌تر شدن باد کولر می‌شود و هم موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق خواهد شد.