فقط با 6 مرحله کولر آبی خود را به راحتی سرویس کنید

1- دیواره های کولر را جدا کنید و در صورت نیاز پوشال ها را تعویض کنید. ضمنا پوشال ها باید به گونه ای توسط توری های سیمی محکم به در پوش ها بسته شوند که آب از آن ها بر روی فن یا تسمه و پمپ و موتور نریزد.

2-کف کولر را شست و شو داده و در صورت زنگ زدگی، سوراخ شدن آن را ترمیم کنید. البته بهتر است در پایان فصل گرما و از کار انداختن کولر محل های زنگ زده را ضد زنگ زده و رنگ کاری کنید. - سرویس کولر آبی

3-یاتاقان های توربین و جا روغنی روی موتور را روغن کاری کنید. و با دست هر دو فلکه را بچرخانید. تامطمئن شوید که مانعی در حرکت آن ها موجود نیست.

4- تسمه و فلکه های موتور و توربین باید در یک امتداد باشند. تا موجب لنگی و ساییدگی تسمه و لرزش نشود. در صورت ساییدگی و بریدگی تسمه آن را تعویض کنید.

5-معمولا پمپ های آب احتیاج به روغن کاری ندارند ولی آن ها را از جای خود خارج کنید. و رسوب اطراف پروانه ها را تمیز کنید، همچنین صافی آن را تمیز کرده و در جاي خود قرار دهید. با پر کردن تشتک تحتانی از آب و روشن نمودن واتر پمپ اطمینان حاصل نمایید که مسیر آب در شیلنگ و سه راهه و آب پخش کن ها باز است. ناودان های پخش کننده مستقر در پوش ها را تمیز کرده تا منافذ آن ها باز شود. نحوه تنظیم شناور به گونه ای باشد که آبی از تشتک یا دریچه اطمینان سرازیر نشود.

6- هنگام روشن کردن کولر ابتدا به مدت ده دقیقه واتر پمپ را روشن کرده تا پوشال ها خیس شوند. قبل از روشن کردن موتور اصلی کولر براي اولین بار پارچه بزرگی را خیس نموده، جلوی دریچه ها گرفته تا ذرات زنگ و گرد و خاک را به خود گرفته و محیط را کثیف نکند. در پایان فصل گرما آب تشتک را خالی کرده و روي کولر را با برزنت بپوشانید و شیر فلکه آب را بسته و حتی الامکان لوله هاي رابط را قطع نمایید.