شرکت پاناسونیک، که سال‌های به عنوان شرکت صنعتی الکتریکی Matsushita شناخته می‌شد، یک شرکت الکترونیکی چند ملیتی ژاپنی است که مقر آن در کادوما، اوساکا، ژاپن است. محصولات این شرکت که تاسیس آن دقیق به ۱۰۰ سال پیش بر می‌گردد، هم اکنون در سرتاسر شناخته شده هستند.

“پرینتر” یکی از تولیدات عمده‌ی پاناسونیک است. پرینترهای پاناسونیک در کشور ما نیز به طور کامل شناخته شده است. این پرینترها به خاطر دوام بالای خود مشهور هستند، اما آن‌ها هم به طور حتم در طول عمر خود با مشکلات بسیاری روبرو شده و نیازمند نگهداری دقیق هستند. حال در ادامه راه‌حل‌هایی برای نگهداری و رفع مشکل خرابی و تعمیر پرینتر در محل پرینتر پاناسونیک از مدل‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

خرابی پرینتر پاناسونیک

برای اطلاع از نوع خرابی پرینتر پاناسونیک خود، ابتدا از رسیدن صحیح برق به دستگاه مطمئن شوید. کابل برق، دوشاخه و پریز برقی که از آن استفاده می‌کنید را بررسی کنید. در صورت روشن بودن دستگاه، چراغ LED پاور آن به رنگ سبز (در بیشتر مدل‌ها) در می‌آید. اگر با وجود سالم بودن مسیر انتقال برق، بازهم دستگاه شما روشن نمی‌شود، یعنی خرابی پرینتر پاناسونیک شما جدی است و باید آن را به دست تعمیرکاران مجاز بسپارید.

در قدم دوم، به غیر از کابل برق، دومین اتصالی که باید بررسی شود، کابل اتصال بین پرینتر و کامپیوتر است. مطمئن شوید که کابل مورد استفاده با مدل پرینتر پاناسونیک شما سازگار باشد.

پس از آماده سازی اولیه دستگاه را راه‌اندازی کنید. حال خرابی پرینتر پاناسونیک شما ممکن است خود را به صورت کدهای خطای مختلفی نشان دهد. این کدهای خطا در مدل‌های مختلف از پرینترهای پاناسونیک متفاوت هستند. از لینک زیر مدل پرینتر پاناسونیک خود را یافته و شرح کامل کد خطایی که دریافت کرده اید را ببینید.

Error Codes Panasonic

پس از بارگذاری کاغذها (نحوه‌ی صحیح بارگذاری کاغذ را می‌توانید از دفترچه راهنمای پرینتر پاناسونیک خود مشاهده کنید)، کارتریج‌های جوهر دستگاه را چک کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید. برای تعویض کارتریج‌ها، پوشش دستگاه را باز کنید.

در پرینترهای جوهرافشان، صبر کنید تا کارتریج‌های جوهر درون پرینتر، در مقابل شما متوقف شوند. حال شما می‌توانید آن‌ها را خارج کرده کارتریج‌های جدید (شارژ کارتریج لیزری) را بارگذاری کنید. تعداد کارتریج‌ها و نحوه خارج کردن آن‌ها از دستگاه بسته به نوع پرینتر پاناسونیک شما متفاوت است. ولی به طور کلی معمولا یک گیره‌ی کوچک، لبه‌ی بالایی کارتریج را گرفته و آن را در جای خود نگه می‌دارد. فقط این گیره را به عقب فشار داده و کارتریج را از جای خود خارج کنید.

خرابی پرینتر پاناسونیک

سعی کنید تا از کارتریج‌های اصل پاناسونیک و یا کارتریج‌های طرح پاناسونیک درجه یک برای پرینتر خود استفاده کنید. پرینترهای پاناسونیک به طور کلی با دوام بوده و طول عمر بالایی دارند، اما استفاده از کارتریج‌های نامرغوب و شارژ کردن کارتریج‌های قدیمی می‌تواند به دستگاه آسیب رسانده و هزینه‌های ثانویه‌ی زیادی را برای شما ایجاد کند.

پرینترهای پاناسونیک به طور معمول دارای قابلیت تست سلامت هستند، به این معنی که با فشار دادن چندین دکمه (نحوه انجام این کار در پرینترهای مختلف متفاوت است، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید) یک ورق به صورت آزمایشی پرینت می‌شود.

امیدوار باشید که مشکل خرابی پرینتر پاناسونیک شما حل شده باشد! همچنین شما می‌توانید از محیط ویندوز به کنترل پنل رفته و در قسمت Printers، به دنبال نام پرینتر پاناسونیک خود بگردید. اگر نام پرینتر خود را نیافتید، یعنی درایور آن نصب نشده است. پس اول باید درایور مخصوص مدل پرینتر پاناسونیک خود را نصب کنید. CD درایور معمولا در درون جعبه دستگاه موجود است. پس از نصب درایور، در Properties پرینتر بر روی گزینه Print Test Page کلیک کنید.

اگر پرینتر پاناسونیکی که استفاده می‌کنید، یک پرینتر با پورت موازی (LPT) است، در صورتی که هنوز با مشکل خرابی پرینتر پاناسونیک خود دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا تنظیمات زیر را بازبینی کنید:

  1. وارد تنظیمات CMOS کامپیوتر خود شوید.
  2. در CMOS بررسی کنید که پورت موازی شما فعال یا غیرفعال است.
  3. سپس، پرینتر یا حالت پورت موازی را بررسی کنید. اگر پورت موازی شما به حالت ECP تنظیم شده است، پیشنهاد می‌کنیم تا حالت دیگری را امتحان کنید.

اگر به طور همزمان، به غیر از پرینتر با پورت موازی از دستگاه‌های موازی دیگری مثل اسکنر با پورت موازی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم اتصال آن‌ها را قطع کرده تا از سلامت پرینتر خود مطمئن شوید.

منبع : وبلاگ آچارباز